Sprijin pentru consumatorii casnici de energie electrică - Direcția de Asistență Socială Bacău

Du-te la conținut

Animated textheadlineswords




Lista furnizorilor de servicii sociale o puteți consulta aici.


Municipiul Bacău este membru în:
Diverse
     În data de 27 iunie 2025 a fost aprobat, prin Ordonanța de Urgență nr. 35 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 612 din 30 iunie 2025, introducerea unui mecanism de sprijin (măsuri de protecție socială) pentru consumatorii casnici de energie electrica aflați în situația de sărăcie energetică.
      Măsurile de protecție socială se aplică în perioada 1 iulie 2025-31 martie 2026 și constau în acordarea unui sprijin financiar consumatorilor casnici care îndeplinesc condițiile prevazute ordonanța de urgență, sub forma unui tichet electronic de energie. Sprijinul poate fi utilizat de beneficiar numai pentru a efectua plăți pentru consumul de energie electrica înregistrat la locul de consum pentru care acest sprijin se acordă.

      Criterii de încadrare în categoria consumatorului  afectat de sărăcie energetică

      1. Beneficiază de sprijin sub forma tichetului electronic de energie următoarele categorii de persoane și familii:
      1. persoana singura cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei;
      2. familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei.

      2. Beneficiază de sprijin sub forma tichetului electronic de energie următoarele categorii de persoane și familii:
      1. persoanele prevăzute la punctul (1), care la data solicitării sprijinului nu au domiciliul în România sau care nu fac dovada că locuiesc în România, potrivit legii;
      2. persoanele care nu au un act de identitate valabil;
      3. persoanele care beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial organizate ca structuri publice sau private.

      Acordarea sprijinului

      Sprijinul este în valoare de 50 lei și se acordă la solicitarea persoanei singure sau a unui membru al familiei care este major. Solicitarea se depune online, într-o aplicație care va fi dezvoltată și pusă la dispoziția consumatorilor casnici.
      Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, indiferent dacă solicitantul este sau nu este titular al contractului de furnizare de energie electrică, iar datele de identificare ale membrilor familiei declarați de solicitant nu se regăsesc înregistrate la alt loc de consum.
      Solicitarea poate fi depusă și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal ori al reprezentanților primăriilor unde solicitantul declară locul de consum în solicitare, care au obligația de a asigura suportul logistic și de personal calificat necesar pentru acordarea de asistență solicitanților în vederea completării formularului de solicitare a sprijinului și încărcării formularelor/documentelor de solicitare a sprijinului în aplicație. În acest caz, solicitantul completează datele necesare în formularul de solicitare tipărit, pe care îl depune la oficiul poștal sau, după caz, la primăriile unde acesta declară locul de consum. Solicitarea primită în format letric se înregistrează și se introduc datele în aplicație în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia de către solicitant.
      În situația în care cererea este declarată neeligibilă, ca urmare a neconcordanțelor dintre adresele uneia sau mai multor persoane declarate în cerere și adresa locului de consum, se va efectua de către Direcția de Asistență Socială Bacău o verificare în teren prin care sa se ateste numărul și identitatea persoanelor care locuiesc efectiv la acel loc de consum.
În data de 20 august 2025 a devenit funcțională
unde se poate solicita online acordarea tichetului electronic de energie

   

    
Persoanele care nu au acces la internet pot depune cererile în scris la primăria de domiciliu ori la oficiile poștale, începând din data de 28 august 2025.
   Cererile pentru acordarea tichetelor de energie se depun o singură dată. Pentru facturile din lunile iulie și august 2025, cererile trebuie depuse în aplicația EPIDS până la data de 27 septembrie 2025.
   Banii nu se dau în numerar și nu se virează în cont bancar. Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, chiar dacă solicitantul nu este titularul contractului de energie.
   Plata consumului de energie electrică se face direct la oficiile poștale, unde cetățeanul trebuie să prezinte factura și un act de identitate.
   Tichetul de energie poate fi utilizat în termen de 12 luni de la ultima încărcare, iar soldul poate fi folosit oricând până la data de 31 martie 2026.
   În cazul în care beneficiarul acestui drept își schimbă adresa sau componența familiei se modifică, este necesară depunerea unei noi cereri în aplicația EPIDS sau la primăria de domiciliu ori la oficiile poștale.
 Pentru informații suplimentare și asistență, cetățenii au la dispoziție numărul de Call-center 021.93.09 al Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială sau adresa de e-mail sprijinenergie@mmanpis.ro.

    Cetățenii Municipiului Bacău care se încadrează în categoria consumatorului  afectat de sărăcie energetică vor putea descărca formularul de solicitare a ajutorului de aici și îl vor transmite online la adresa sprijinenergie@dasbacau.ro. Instrucțiuni pentru completarea formularului pot fi consultate aici.

    Variante de transmitere și instrucțiuni de completare și a formularului:

  • Varianta 1: formularul se descarcă, se completează și se depune la oficiul poștal sau la Direcția de Asistență Socială a Municipiului Bacău.
  • Varianta 2: formularul se descarcă, se completează, se scanează și se trimite prin email la adresa sprijinenergie@dasbacau.ro.
  • Varianta 3: formularul se descarcă, se completează, se semnează olograf sau electronic și se trimite prin email la adresa sprijinenergie@dasbacau.ro.

    Pentru completarea în format electronic a formularului aveți nevoie de Adobe Acrobat Reader.
Înapoi la cuprins